Pages

8 nov. 2011

Uppe i sadeln


Jag längtade efter att sitta på hästryggen efter en lång och jobbig dag. En rastlöshet som hade rotat sig fast under huden behövde lösas upp, av pysslande och mys med hästen. 

Min lilla dam ger mig mycket glädje men också en hel del frustration. När det kommer till ridningen så har hon väldigt bra dagar, och så har hon en del av mindre bra dagar. Och det känner man direkt när man har kommit upp i sadeln.

Ikväll behövde vi inte "tjaffsa" så länge innan vi kunde koncentrera oss på dagens ridpass. Det var mycket häst att rida igenom när hon stått i ett par dagar, men vi gick mot stallet efter en skönt och bra ridpass lika svettiga båda två. 

När jag åkte hemåt fanns leendet på läpparna igen.

1 kommentar:

  1. Härligt med en ridtur! Jag var också ute och red i dag men kände mig verkligen som en riktigt dålig ryttare. Jag var så ofokuserad och kände mig orolig hela tiden. Ingen aning om varför, tur att Tricken är stencool och inte brydde sig alls. Han bara tuffade på. =)

    SvaraRadera