Pages

8 nov. 2011

Man har alltid två val

Det gäller bara att bestämma sig. Man har alltid två val som jag brukar säga. Jag hade egentligen ingen bra ursäkt för att inte välja den bättre vägen i morse, att gå innan frukost minst 45 minuter.

Jag tittade sömndrucket på klockan, väckte hunden (som tog lite tid) och hoppade i träningskläder. Varför jag ens tvekade förstod jag aldrig när jag väl kom ut. Det är så skönt att låta kroppen vakna till liv under promenadstråket, lyssna på tystnaden, den friska luften som gör både gott för kropp och själ. 


Nu sitter jag och småfryser i soffan, kollade aldrig på termometern innan jag gav mig ut och när jag kom hem kikade jag ut... nollgradigt (!!!) Brrrh. Nu ska jag hälla i mig ett par koppar kaffe innan jag drar igång dagen.

50 min promenad innan frukost, det är en bra start på denna dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar