Pages

24 nov. 2011

Töja och brottas


Att vara i stallet måste vara det bästa finns, lugnet infinner sig och man nästan känner hur stressen rinner av en när man njuter av doften av häst och får pussa på en tokfia. Min tokfia.

Idag ägnade jag en stor del av tiden i stallet att försöka töja, brottas med och mjuka upp min häst muskler. En fiolsträng är en bra liknelse på hur hennes muskler kändes, och behövdes verkligen jobbas med. Hon visade med tydligt kroppspråk vart det som värst och hon kontroade med stora och djupa gäspningar när jag träffade rätt ställe och när spänningen försvann.

Vi hade en riktigt mysig stund och vilken skillnad på häst. Från att vara spänd, lite uppe i varv till mjuk, lugn och trött häst!

1 kommentar:

  1. Åååååh vad jag saknar stalet när du beskriver det så gudomligt.... Det finns inget goare än hästlukt och sitta och lyssna i ett stall när de fyrbenta tuggar i sig nöjda av kvällshöet.... =)

    SvaraRadera