Pages

26 nov. 2011

Sänkta krav

Nästan storm ute, bitande kallt, grått men ändå ljust. Jag längtade efter känslan. Så snabbt på med kläder som skulle klara stormen, leriga skor sen förra rundan, på med musik snabbt. Ut, ut, ut. Bara att skynda sig när suget kickar in och ge efter. Time for some running!


Löpningen gav mig stor boost av endorfiner och jag lovade min kropp ett kort pass idag, för att bibehålla glädjen och energin i benen som Marieh föreslog, som är min inspirationskälla. Hon tycker att jag ska sänka mina krav för distans och istället köra kvalitetspass tills motivation och energi kommer tillbaka.

Jag märkte direkt att benen var sega sen 9 km rundan (med vurpning i skogen) i torsdags, och svidande känslan från träningsvärk innan musklerna hunnit bli riktigt mjuka. Trots benen så kändes passet aldrig långt eller jobbigt, utan snarare som en skön tur som gav mig egen tid med mig själv, låta kroppen jobba och för att samla energi. Som man alltid behöver i slutändan.

Min runda landade på 5 km, 5:30 tempo och jag vill tacka min kropp som tar sig ut när jag ber den och vill göra sitt bästa. Det var skönt att ta ett kortare pass på asfalt kontrat mot 9 km i lera, backar som heter duga och stenar till dess förbannelse som jag gjorde i torsdags. 

Jobbigt när viljan inte kan gå emot kroppens motivation - jag vill ha långpass nu!

1 kommentar:

  1. Ååååh vad underbart!
    Avundas dig, skulle sjlv ut med men vågade fasen inte så det fick bli 50min löpning på löpbandet på gymmet vilket är trist men var tvungen för abstinensen efter löpningen vart så stor.

    Grymt bra gjort av dig att trotsa vädret så!

    Sv: Har inte ridit på 3år nu men innan det red jag 2ggr/vecka på en häst samt jag har gått hästhålning i Dingke naturbruksgymnasium, älskar hästar. Har islänningar, halvblod, varmblod som grannar, brukar klappa på de när jag går förbi med vovven. =)
    Saknar ridningen och jag kommer ta upp den igen inom kort tror jag, skall bara hitta någonstans jag trivs att vara samt med hästen, grannarna har erbjudit sig men jag vet ja sjuttan kan bli känsligt det där om det inte funkar...

    SvaraRadera