Pages

21 nov. 2011

När jag slutade trampa flödade endorfinerna

Idag har jag cyklat över branta backar, kullar, och svängde in en på en stig i skogen och kände av pulsen Jag har t.om. cyklat i lera men ytterst lite på rak landsväg.

Efter 40 min rundade jag av cykelturen, slog av på takten och fångade upp hjärtats ivriga bankande. När jag slutade trampa flödade endorfinerna och svetten rann om mig.

Tur att man har livlig fantasi. För jag körde passet på motionscykeln.

Fin start på träningsveckan!

Dagens bra-sak: Jag är stolt över att jag tog mig ut på träning trots omotivation!



4 kommentarer:

  1. Grymt bra cyklat och visst blir det trevligare när man fantiserar. =)

    Sv: Jag vet inte riktigt hur långt jag joggar varje gång imed det inte är på ngn motionslinga och har ingen löparklocka som kan räkna km, men jag springer ca 5km på 30min och det brukar oftast stämma givetvis beror det lite på dagsformen med om man är pigg lr seg i kroppen. Får väl se hur långt jag komer idag joggandes, lite mör i kroppen nu efter förra veckans träning. =)

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen bra fantasi :)
    Själv kan jag inte få till något annat än rena träningstankar på spinning/motionscykel.

    Däremot var jag på ett riktigt schysst specialpass i söndags. 3 timmar spinning med video från ett motionslopp i Belgien.

    SvaraRadera
  3. Vackert du skriver även fast du cyklade inne. Är säker på att du fick ett minst lika underbart pass som om du hade kört det utomhus! :)

    SvaraRadera