Pages

17 nov. 2011

Allt annat än okej


Jag har sett ett mönster. Varje torsdag, så infaller något fruktansvärt godissug, som inte är av denna värld. Det spelar ingen roll om jag försöker sysselsätta mig med tungt jobb, promenader eller träning. Abstinensen pockar på uppmärksamhet och jag blir näst intill galen. Jag har min unnar dag på fredagar, då jag gärna äter lite godis... suget som infaller på torsdagar är inte okej.

Idag har jag varit ordentligt trött, och sötsuget är inget undantag denna torsdag. Idag lurade jag det värsta suget med ett tungt ridpass och lite hästmys. Check.

Snart, snart är det fredag. Äntligen.

Spelar din kropp dig också ett spratt i veckan?

2 kommentarer:

  1. Försök att tänk bort tankarna om du verkligen inte vill äta sött. Försök även att vänja dig av med sött vid andra tillfällen.

    Ät regelbundet och drick mycket vatten.

    Några snabba tips.

    SvaraRadera
  2. Kan beropå att din kropp+hjärna är inställd på att få snask dagen efter torsdagen som den spelar ett spratt, ta ngt proteinrikt som kesella så försvinner suget, det gör det på mig i var fal. =)

    SV: Kul att du sett filmen, ja men han ser ju allt annat än farlig ut våran vovve på filmen men men alltid kul att få ha med han på film. =)

    SvaraRadera