Pages

9 dec. 2011

Det ska vara svett, brännande muskler och ett leende.

Ännu ett par dagar med stormbyar och regn. Snön är borta och likaså motivationen till träning. Vart har känslan tagit vägen? Jag tänker inte låta latheten plantera sig längre i min kropp.

Idag blev det ett stenhårt pass, med fokus på intervaller, på motionscykeln 45 min. Svetten dröp om mig, benen var som hårda klumpar när jag klev av cykeln och humöret på topp. Fortsatte träningen med styrkeutmaningen för veckan, plankan - upphopp- och utfall.

 

Jag sitter i soffan, nyduschad och har fyllt på med protein-mellanmål till kroppen innan middagen. Jag sitter och konstaterar att kroppen behöver, like it or not - men vilken underbar känsla när musklerna bränner av utmattning och svetten sprutar. Det är värt det!

Imorgon blir det morgonlöpning!

2 kommentarer:

  1. Vad grym du är!!
    Du...jag kom ju på att jag skulle skicka bilder till dig på min klädkammre. Glömde helt bort det. Ber om ursäkt! Går det bra om jag gör det på måndag? Jag är på väg till Sthlm nu för att spendera helgen där så det blir lite svårt i helgen. =)

    SvaraRadera
  2. Ja ibland kan latheten slå tll men ack vad skönt det är när man har ändå gjort sitt pass trots att hjärnan skriker soffan. =)

    SvaraRadera