Pages

2 jan. 2012

Morgonjogg 06:02

Både jul och nyår har passerat, och under den tiden har jag legat i influensa, saknat träningen och firat tolvslaget.

2 januari. Klockan skulle inte ringa förrän kl. 08.00, men vaknade pigg och utvildad redan vid innan 06.00. Konstigt nog blev jag glad för det innebar att jag skulle hinna med en löprunda och ändå ta det lugnt innan jag ska iväg till jobbet.

Det blev ingen direkt någon nämnvärd distans, men jag flåsade runt 5 km runda med fartlek. 14 dagar vila för sjukdom har tagit styggt på flåset så det känns nästan som att börja om även om jag vet att flåset finns där, bara inte just idag.

Sitter nu i soffan och känner endorfinerna jobba. Äntligen på banan igen!

2 kommentarer:

  1. Underbart, vill med ut i löparspåret men den där förkylningen har etsat sig fast i mig ngt kopiöst, tänkte dock försöka mig på gymmet idag lite lugnt...

    SvaraRadera
  2. Shit vad imponerande! Jag som (tyvärr) är så hemskt morgontrött blir alltid imponerad av sådana som dig som klarar av att springa tidigt på morgonen.

    SvaraRadera